Dorotea Lendž, izabrane fotografije i citati

“Kameru bi trebalo koristiti sa mišlju  da ćeš se sutra možda probuditi slep.” 

Child and her mother, 1939.

“Nije slučajno što fotograf postaje fotograf, isto kao što nije slučajno što krotitelj lavova postaje krotitelj lavova. “
                                                                       
Toll of Uncertainity: Children of Oklahoma drought refugee in migratory camp in California.“Kamera je instrument koji uči ljude kako da gledaju bez kamere.”  
Migratory Cotton Picker, 1940.

“Viđenje je više nego psihološki fenomen…Mi vidimo, ne samo kroz oči, već kroz sve što jesmo, i kroz sve što čini našu kulturu. Umetnik je profesionalni posmatrač ( see-er) .”
                                                         Little Money: Farmers in California
Fotografija je kao ogledalo. Sa jedne strane, u njoj se ogleda delić neke stvarnosti. Delić istorijskog momenta koji bi drugačije bio zaboravljen. Fotografija je produženo sećanje, te mi fotgrafišemo da bismo se sećali. We photograph so we remember (  John Grady ) .
Sa druge strane, fotografije su lična ogledala. Gledajući u lice subjekta sa slike, mi se ogledamo u sopstvenom liku, putujući kroz slične situacije kao subjekat na slici. Fotografija je na taj način ogledalo empatije i samospoznaje, uviđanja i identifikacije. Fotografije su evokativne, i svako ponovno gledanje izaziva drugačije razumevanje viđenog.
Fotografija nazire tajnu. Fotograija jeste tajna o tajni ( Diane Arbus) .
Na fotogafiji je Dorota Lendž. Fotografisano 1934. godine u  Americi.
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s